2012.07.06. 19:20, formula
Michael Schumacher a htvgi Brit Nagydj eltt, a Puma s a Mercedes kzs egyttmkdsnek ksznheten, nyilatkozott a htvge eslyeirl, korbbi versenyzi mltjrl s jvbeni terveirl.
J volt ltni, hogy Valenciban ismt dobogn llsz. Milyen rzs volt jra pezsgt locsolni?
Nagyon j rzs, br vatosan locsoltam, hogy a csapatnak is maradjon, hiszen nagyon kemnyen dolgoztak az elmlt kt s fl vben s vgre eljtt az id, hogy tadhattam nekik az veget.
A MERCEDES AMG PETRONAS nagy lpsekkel halad elre ebben a szezonban, a Te harmadik helyezsed Valenciban is pont ezt mutatja. Szerinted a htvgi Brit Nagydjig is kitart ez a lendlet?
Valban jl haladunk,Shanghaiban nyert Nico, nekem j pillanataim voltak Monacoban s Valenciban, ezekkel bebizonytottuk, hogy fejldnk. A csapat nagy jl dolgozik, gy fontos lpseket tudunk tovbbra is tenni a fejlds irnyba, s gy lland rsztvevi lesznk a versenyeknek. A Silverstone-i futambl tanulva viszont, a norml, szraz idjrs nem hagy neknk nagy eslyt, viszont vegyes idjrsi krlmnyek kztt, amire szmthatunk az elrejelzsek szerint, sokkal nyitottabbak az eslyeink.
Mg mindig annyira vgysz a sikerre, mint a karriered kezdetn? lvezed mg a F1-et annyira mint akkor? A Valenciai dobog motivl tged?
A motivcival sosem volt problmm. Sajnos a szezon elejn a szerencse nem llt elgg mellettnk, de az j futamok j motivcit jelentenek, s mindig elre tekintek ltalban is. Mg mindig remlem, hogy lesz pr j eredmny ebben az vben, br nyersrl lmodozni azrt is nehz, mert a fejleszts szintjtl fgg minden.
Tbb mint 20 ve indultl elszr Forma 1 versenyen, mi vltozott ennyi id alatt?
Taln a legnagyobb vltozst a KERS s DRS rendszerek hoztk, ezzel az elzshez mr nincs szksg specilis krlmnyekre, csak gyorsabbnak kell lenned, mint az elz aut. Nagyon rlk, hogy az FIA ltrehozott egy ilyen eszkzt. De maga a verseny szelleme s az, hogy hozd ki a maximumot az autdbl sosem vltozott.
Tbb versenyz is eslyes vilgbajnoki cmre, szerinted hogyan fognak alakulni az erviszonyok?
Szerintem a Red Bull bebizonytotta Valenciban, hogy nagyon ersek, tbb fejlesztst is vgrehajtottak. gy Sebastian s Mark nagy esllyel indulnak. A Ferrari vezet jelenleg Fernandoval, de mg rengeteg futam van a vgig, brmi lehet. rdekes lesz, hogy a Ferrari tudja-e tartani vezet pozcijt a Red Bullal szemben.
Mennyire klnbzl attl a Michael Schumachertl, aki 2006-ban nyugdjba ment?
Krdezd meg a bartaimat (nevet). Sokkal nyugodtabb vagyok, de ugyanazokkal a clokkal s motivcival.
Mi vett r, hogy visszatrj?
Nem hinyzott a versenyzs, nemis unatkoztam, valjban lveztem a szabadsgot s hogy olyan dolgokat csinlhatok, amiket azeltt nem. s amikor Ferrari tancsadknt rkeztem, akkor sem reztem, hogy jra rszt szeretnk venni. De aztn 2009 novemberben Ross felhvott, elindtott bennem valamit. Sok vletlen volt: Ross volt a csapat igazgat, a Mercedes pp indulsra kszlt – s n egy Mercedes-kedvel voltam a F1 eltti idszakomban – valamint felfrisslve, de ugyangy j kondiban voltam. Hirtelen felgylt bennem jra a Forma 1 lz, amire nem is gondoltam volna a hvs eltt.
A 3 ves szerzdsed az idei szezon vgn lejr. Szeretnl tovbbra is maradni?
Errl csak annyit mondank, hogy a dntsek utn, minden kiderl.
Milyen Michael Schumacher egy tipikus napja a plyn kvl?
Csaldi reggelivel kezddik. Kora reggel edzek, aztn az irodban utnajrok az zleti gyeknek, dlutn pedig llkpessgre irnyul edzs vagy egy j focimeccs a haverokkal vagy a helyi csapatommal. Este pedig egy j kis grillezs a csaldommal, bartokkal.
Milyen focistnak tartod magad?
Nyilvn sosem leszek olyan sikeres focista, mint pilta, de n lvezem ezt az j kihvst is s folyamatosan fejldk. Jobb jtkos vagyok mr, mint 10 ve s folyamatosan tanulok. Nagyon ksn kezdtem el jtszani s az els vekben radsul nagyon rosszul…
A MERCEDES AMG PETRONAS csapata nemrg rt al egy egyttmkdsi szerzdst a PUMA mrkval, akik a verseny s csapatruht biztostjk, mi a vlemnyed ezekrl a termkekrl?
Egyrszt nagyon hls vagyok a PUMA-nak, hogy tmogatja a csapatunkat, nagyon sok j termkk van, folyamatosan j kollekcijuk s hatrozottan kvetik a stlusunkat. Tetszik a MERCEDES kollekci, de az Usain Bolt kollekci knnyed darabjai is nagyon tetszenek. rlk, hogy egytt dolgozunk.
Visszatrsed ta Monaco utn sikerlt elszr a pole-pozcidat biztostani. Milyen rzs volt?
Ideje volt mr. Nem ktelkedtem, hogy mg mindig elg j vagyok Forma 1 piltaknt, de ezt nem mindenki osztotta – Monaco megmutatta nekik. J rzs volt, de ugyanakkor rossz is. Tudtam, hogy nem msnap fogok az els helyrl rajtolni, gy kicsit elhomlyosult.
J iramban haladsz ebben a szezonban, de nagyon szerencstlen voltl, ami a technikai dolgokat illeti. Gyakorlatilag tbb technikai hiba trtnt ebben a szezonban veled, mint 2001 s 2005 kztt sszesen. Mennyire frusztrl ez?
Nem tudtam errl a statisztikrl, mindenestre rdekes. A helyzet az, hogy prototpusokat vezetnk s a httrcsapatnak ksznhetjk, hogy ritkk a technikai problmk. Persze j lenne tbb szerencse s tbb pont, de ez nem frusztrl, inkbb azt mondanm motivl.
Jacques Villeneuve nemrg a vezets sznvonalt kritizlta, a piltkat „bbi”-nek nevezte. Kritikus volt a Te s Bruno Senna tkzssel kapcsolatban is, ami Barcelonban volt. Szerinted is baj van a sznvonallal, milyen ahhoz kpest, mint mikor te kezdtl?
A Forma 1 a motorsportok cscsa, nagyon npszer, mr tbb szria lefutott vltoz piltkkal. Azonban n gy rzem, hogy brki, aki bekerl a F1-be megrdemli s biztos nagyon j versenyz.