Michael Schumacher Forma-1-es pályafutása alatt az egyszerű autóversenyzőből a világ legjobban kereső, s az egyik legbefolyásosabb embere lett. Rekordjai már rég túlmutatnak életének határain, amit elért pályafutása alatt felülmúlhatatlannak tűnik. Több világbajnokságot, futamot nyert, mint bárki más a Forma-1 1950 óta íródó történetében, ő gyűjtötte a legtöbb vb pontot, a legtöbb dobogós helyezést, a legtöbb polet, a legtöbb leggyorsabb kört futotta, s valószínűleg ő az egyetlen autóversenyző, akinek nevét a világ minden táján ismerik. A 2012-es mezőnyben rajta kívül 5 világbajnok van, akiknek 710 futamon együttvéve van annyi vb címe és győzelme, mint Michaelnek 250 futam után, s mégis idegenkedik attól, hogy legendának tartsák…

 



# itt kérj cserét 90%, hogy kikerülsz
# a nem kulturált hozzászólásokat törlöm
# nem az számít kinek szurkolsz, csak az hogyan teszed!


   

   

   

 

 
Archívum - 2012. május

McLaren: Minden bizonnyal nyert volna Schumacher

2012.05.31. 19:12, a5

Jenson Button és Martin Whitmarsh is elismerően beszélt Michael Schumacherről, aki Monacóban leggyorsabbként zárta az időmérőt, de a McLaren csapatfőnöke gyorsan hozzátette, nem fogják az örömtől könnyesre sírt szemekkel végignézni a német sikereit.

Michael Schumacher Monacóban végre egy időmérős győzelemmel hívta fel magára a figyelmet, bebizonyítva ezzel, hogy még 43 évesen is képes a leggyorsabb lenni a mezőnyben. Noha büntetés miatt a német végül nem tarthatta meg előkelő helyezését, teljesítménye senkinek sem kerülte el a figyelmét. A McLaren versenyzője, Jenson Button például nem is volt annyira meglepve a német tempójától.
 
„Michael rengeteg kritikát kapott a visszatérése óta eltelt néhány évben. Mintha mind elfelejtettük volna, hogy mi mindent is ért el az előző pályafutása során” - idézi Buttont az Autosport.
 
„Néha egy kis időbe telik, mire összhangba kerülünk az autóval és a minket körülvevő emberekkel. De most egy jó kört rakott össze, egyetlen hibát sem vétett, szóval nagyon is megérdemelte. Biztosra veszem, hogy amikor kiszállt az autóból, rendkívül boldog volt, de egyúttal csalódott is, hiszen a hatodik helyre sorolták vissza, ráadásul pont egy olyan helyen, mint Monaco.”
 
A McLaren csapatfőnöke is megszólalt Schumacher teljesítményével kapcsolatban, Martin Whitmarshnak ugyanis már a 90-es évek óta vannak emlékei a hétszeres bajnok elleni ádáz harcokról, amelyekből az esetek többségében a wokingiak jöttek ki rosszabbul.
 
„Michael mindig is nagyszerű versenyző volt. De jobban szeretjük legyőzni őt, mintha ő győzne le minket. Nem fogunk örömkönnyeket hullajtani érte. El kell ismerni, ha valaki jól teljesít, még ha ez nem is mindig tetszik nekünk” - mondta Whitmarsh. - „Viszont tényleg nagyszerűen összerakta azt a kört. Jár neki a gratuláció, de függetlenül attól, hogy kapott-e büntetést vagy sem, másnap mindenképp le akartuk őt győzni.”
 
A csapatfőnök elárulta azt is, ha Schumacher nem kap büntetést vasárnapra, nem tudták volna legyőzni őt.

Szubjektív -Monacói Nagydíj: Az első jel

2012.05.31. 17:37, a5

Lehet, hogy Michael Schumacher számára pontosan ugyanúgy alakult a monacói hétvége, mint bármelyik másik balul végződő versenye - amiből azért volt jópár mostanság -, egy dologra mindenképp rávilágított a szombati időmérő edzés: Schumacher még mindig képes megnyerni valamit a Forma-1-ben, és ez bizonyára az ő figyelmét sem kerülte el.

A pole-ból rajtoló Michael Schumacher az első körtől kezdve magabiztosan vezeti a Monacói Nagydíjat. Előnye már 10 másodperc körülire rúg, mialatt a második helyezett Mark Webber mögött feltorlódnak üldözői. Szemmel látható, hogy Nico Rosberg is gyorsabb a Red Bullnál, de mégis kénytelen ölbe tett kézzel várni a Monte Carloban csak szökő évente kínálkozó előzési lehetőségre. De Schumachert ez a legkevésbé sem aggasztja, hiszen épp ígéretei beteljesítése felé tart, mert ha minden jól megy, 43 évesen hamarosan megnyeri visszatérése első versenyét. És mégis miért ne menne minden a tervek szerint?
 
Aztán 20 körrel a vége előtt, az 58-ban Schumacher hirtelen erőtlennek érzi autóját a kigyorsításoknál. Gyorsan jelzi csapatának a problémát, amivel a monitorok előtt ülő mérnököknek már nem is mond sok újdonságot. A Mercedesben csökkent az üzemanyagnyomás, aminek következtében a győzelem gondolatával már akaratlanul is eljátszó hétszeres bajnok körönként nagyjából egy másodpercet veszít tempójából. Tudja, hogy itt a vég, de mivel ő vezet, nem fog csak úgy minden további nélkül leparkolni a pálya szélén. Webber és a többiek azonban rohamléptekben közelednek rá, s a 63. körben teljesen beérik. Noha az első szektorban még tud védekezni, az alagút után bebújik mellé a Red Bull, és különösebb probléma nélkül átveszi az első helyet. Három másik autó árnyékként követi őt, így Schumacher a küzdelmet feladva átvágja a sikánt és csalódottan gurul be a boxba, ahol Norbert Haugot már arról interjúvolják, hogy hogyan hagyhatták ismét cserben pilótájukat.
 
Még hosszú napokig a Mercedes égése volt a fő beszédtéma, de ez mit sem érdekelte Webbert, Rosberget és Alonsót, akik a verseny leintését követően átvették az első három helyezettnek járó trófeát a nem létező dobogón. Bármit is változtatunk a múlton, a fő események mindenképpen meg fognak történni, mintha valaki már jó előre megírta volna őket - mondják sokszor az alternatív idősíkok egyes kutatói.
 
Pedig akár ez is lehetett volna a Monacói Nagydíj forgatókönyve, ha nem Schumacher lett volna az első a Forma-1 történetében, akitől egy másik futamon elkövetett vétségért vették el az első rajtkockát. De ha jobban belegondolunk, utólag talán mindenki jobban is járt ezzel a hátrasorolással, hiszen így csak egy újabb kiesést láthattunk a némettől a sok közül, versenyére pedig néhány hét múlva már nem sokan fognak emlékezni. Nyilván sokkal nagyobb lett volna körülötte a felhajtás, ha azt követően történik vele a technikai hiba, hogy 44 futam után végre összejött neki egy hétvége, és magabiztosan vezet a többiek előtt. Na de ne nagyon éljük bele magunkat az efféle párhuzamokba, hiszen itt még nem is számoltunk az olyan fejtegetésekkel mindig örök rejtélyt jelentő pillangó-hatással, ugyanis ha az a Mercedes a Spanyol Nagydíj 13. körének kezdetén nem lebbenti meg a szárnyát (értsd: DRS), akkor talán két hét múlva Monacóban semmi gond nem lett volna azzal a fránya üzemanyagnyomással sem. De térjünk inkább vissza a valóságba.
 
Egy dolgot mindenképpen figyelembe kell vennünk, és biztos, hogy Schumacher agyában is lefutott ez a gondolatmenet, mielőtt párnára hajtotta volna a fejét vasárnap este: ezt a versenyt ő is megnyerhette volna. Ha máshogy nem, hát akkor ugyanúgy, mint ahogy Webber tette, négy autót visszatartva a szűk pálya sajátosságait kihasználva. Ezt a jelenlegi erőviszonyok között talán hat csapat bármelyik autója képes lett volna megtenni, bár, ha elnézzük Jenson Button egész futamon át tartó tehetetlenségét Heikki Kovalainen mögött, megkockáztathatjuk, hogy talán ennél több is. Persze Monacóban nem ebben rejlik az igazi művészet, sokkal inkább a szombati teljesítményben, és versenytempó terén hiába van azonos szinten olykor a fél mezőny, az időmérőre ezúttal egyértelműen a Mercedes talált be.
 
És igen, Michael Schumacher 43 évesen is képes még megnyerni valamit a Forma-1-ben, mint azt most az időmérőn be is bizonyította. Igen, sokszor elmondta már ő is, hogy érzése szerint továbbra is képes győzni, csak a megfelelő felszerelés hiányzik ehhez számára. És igen, sokan tudták, sejtették, hogy a kiábrándító eredmények ellenére is igazat beszél, de biztos, hogy ő maga is csak akkor győződött meg teljesen ezen hitében, amikor tényleg a fülére mondták a rádión, hogy mindenkinél gyorsabb volt azon a bizonyos kvalifikációs tréningen. És noha a sikere nem volt valós, hiszen a pole-t nem szerezte meg, az a kaján, önelégült és kicsit gonosz mosoly, ami az autóból kiszállva a boxutcától a sajtóteremig kiült az arcára, a lehető legvalóságosabb volt. A feltámadását várók legalább kaphattak egy csipetnyit a régi schumacheri mozdulatokból, amely talán még csak ízelítő volt.
 
Végre elért valamit, de igazából még most sem - ez mondhatni tökéletesen beleillik Schumacher második pályafutásába, ha végigvesszük, hogy az milyen viszontagságosan, mondhatni balszerencsésen alakult. Az elmúlt több mint két év alatt kétségtelen, hogy ő keveredett a legtöbbször vitatott szituációkba, miatta, vagy rajta kívülálló okokból bekövetkezett balesetekbe, ő volt legtöbbször a rossz helyen a rossz pillanatban, és az ő autóján cserélték le a legtöbb első szárnyat a futamok alatt. Jó, néhány kategóriában biztosan felülmúlta őt a 2011-es specifikációjú Lewis Hamilton, de merjük megkockáztatni, hogy 2010 eleje óta még a sportfelügyelői szobába éves bérlettel rendelkező mclarenes is kevesebb balhéba keveredett, mint a hétszeres világbajnok.
 
Szokták mondani, hogy az igazán összeszedett versenyzőket az emeli ki a többiek közül, hogy már egész egyszerűen a balszerencse is ritkábban találja meg őket. Nyilván a mezőny sűrűjében eltöltött évek alatt Schumacher sem úszhatta meg a pofozkodást, s nem ritkán saját ítélőképessége is cserbenhagyta, emellett pedig a pályán és a taktikában is gyakran vállaltak extra kockázatot, ami az ő pozíciójában szükségszerű volt, mint ahogy az is, hogy ezek az esetek egy részében nem válnak be. Schumacher és a Mercedes esetében ezek inkább nagyobb részben nem váltak be, és emiatt lehetett, hogy olykor nem tűnt többnek egy a pályán lábatlankodó, mindenki versenyébe belekotnyeleskedő mozgó akadálynál. És emiatt nehéz még mindig megítélni a teljesítményét.
 
Noha a Mercedes tempója jelentősen javult idénre, a Schumacher feltámadását hátráltató tényezők egyelőre változatlanok maradtak, amit kiválóan tükröz az a két pontja, amivel a bajnokságban rendelkezik, hiszen akárhogy is nézzük, még egyetlen problémamentes versenye sem volt 2012-ben. Melbourne-ben váltóhiba, Sanghajban az elrontott kerékcsere, most Monacóban pedig az üzemanyagnyomás csökkenése miatt esett ki. Malajziában kilökték és a mezőny végére került az első körben, Bahreinben pedig a DRS működő képtelensége miatt fejezte be az időmérőt már 20 perc után. A barcelonai rossz helyzetfelmérésével pedig megfosztotta magát legalább egy újabb előkelő helyről való kieséstől.
 
Voltak, akik mindezek alapján elvégezték a számolgatást, és megállapították, hogy Schumachernek már úgy nagyjából 50 ponttal kellene rendelkeznie, amivel ha nem is az első helyért folyó csata kellős közepén, de annak környékén állna, és ugyanolyan esélyekkel rendelkezne, mint bárki más a jelenlegi élcsapatok pilótái közül. Az persze még ekkor is kérdéses lenne, hogy a bajnoki címért folyó harcban mennyire kellene vele komolyan számolni egy olyan évben, amikor létfontosságú, hogy egyes nagydíjakon a tökéletes versenyzéssel elérhető 7-8. helyhez is foggal-körömmel ragaszkodjon, aki a végső sikerre pályázik.
 

Melyik világbajnoké a legszexibb felsőtest?

2012.05.31. 13:00, mscfan

A Forma-1 rajongók alig várják, hogy a hétvégén elinduljon a száguldó cirkusz, és ismét láthassák az imádott pilótákat. Most megmutatjuk, hogyan fest 2009 világbajnoka Jenson Button (32), a Renault 2005-2006-os bajnoka Fernando Alonso (30), a 2008-as vb első Lewis Hamilton (27), a legfiatalabb kétszeres világbajnok Sebastian Vettel (24), a nagy visszatérő Kimi Räikkönen (32) és a sportág koronázatlan királya Michael Schumacher overall nélkül, félmeztelenül!

A Forma-1-es pilóták az egyik legfittebb sportoló kategóriába tartoznak, mivel a 2 órás, sokszor 300 km/órás száguldás rengeteg energiát emészt fel. Így a pilótáknak változatos edzéstervvel kell kondiban tartani magukat, amit még a versenymentes napokon sem adnak fel.
 
Bár a mezőnyben Michael Schumacher (43) a legidősebb, az biztos, hogy izmos testén semmiképp nem látszik, hogy ő már a „veterán” korosztályba tartozik. 
 

 

 

Egyik klubtagunk verse, gratulálunk, nagyszerű lett! :)

2012.05.31. 09:42, mscfan

Fry: Schumacher nem adja fel olyan könnyen

2012.05.31. 09:25, f1live

A Mercedes AMG Petronas mindenben támogatja a hétszeres világbajnok Michael Schumacher-t, aki mostanában finoman szólva sem szerencsés a királykategóriában.

Ross Brawn és Nick Fry is erősen hisz a német rekorder visszatérésében.
 
Michael Schumacher tempója nyilvánvaló, és a hétszeres világbajnok rendre fel tudja venni a versenyt a legjobbakkal, ami mindenképpen bíztató.
 
A 43 esztendős legenda azonban 6 futamot követően még mindig csak 2 világbajnoki egységet tud felmutatni, ami nagyon kevés. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Michael esetében a szerencse igencsak fontos faktort játszik.
 
Schumacher több alkalommal is a dobogón állhatott volna a szezonban, de rendre közbejött valami számára és az autója nem engedte őt versenyezni. A Mercedes mindenben támogatja versenyzőjét, és biztosak lehetünk abban, hogy a német nem adja fel.
 
„Michael Schumacher az első körökben megmutatta, hogy elkötelezett, és biztos vagyok a montreali visszatérésében. Nem adja fel olyan könnyen.” – nyilatkozta Nick Fry ügyvezető igazgató a Mercedesnek.
Elejére | Újabbak | Régebbiek | Végére |
 

Tokio Hotel FANFICTION | Tokio Hotel véleményblog | Tokio Hotel FANFICTION fordítások | Tokio Hotel Fanfiction | TH blog    *****    A karma és az asztrológia kapcsolata    *****    Engedd meg, hogy horoszkópod elkészítésével szabad választásodban segítségedre lehessek. Várlak a csillagjövõ oldalon!!!    *****    ♫ Vár Téged is az egyetlen magyar nyelvû, megbízható Zara Larssonnal foglalkozó forrás! ♫ ZL Hungary ♫ ZL Magyarország ♫    *****    WISE-VOGUE | MERT A DIVATBAN IS LEHETSZ BÖLCS! - ÚJ BLOG TERMÉKTESZTEKKEL, TIPPEKKEL, ÖTLETEKKEL A MINDENNAPOKRA    *****    Nettó Bruttó Bérkalkulátor 2018    *****    A HUN Tv kezet nyújt, Asztrológiai elõadásom az Élet Magazin mûsorában.    *****    INGYEN letölthetõ OSHO könyvek, ezoterikus olvasmányok, Asztrológia: tanácsadás, oktatás.    *****    ***Munkatársakat keresek kezdetben mellékjövedelemként / Napi 1-2 óra munkával, majd késõbb akár fõállásban is!***    *****    Ingyenes tanácsadás,rendeld meg a tetszésed szerinti elemzést és minden kérdésedre választ adok.Részletek az oldalon!    *****    Születési,baba,hold horoszkóp,elõrejelzés,párkapcsolati elemzés,fogamzási képlet! Ingyenes tanácsadás!Várlak!Kattints!    *****    Csillagászati ismeretek kézdõk és haladók részére. INGYENES ASZTRO-suli minden tanulni vágyónak!    *****    ** Portálépítés - G-Portál & HTML & CSS & Wordpress segítségek, kódok, sablonok, egyedi scriptek **    *****    ASHLEY TISDALE! Újra megnyitott az oldal! ASHLEY TISDALE! Újra megnyitott az oldal! ASHLEY TISDALE! ASHLEY TISDALE!    *****    CSILLAGKÉPEK - a fokok szimbólumai    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - 6 ÉVE ONLINE - SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - 6 ÉVE ONLINE - SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG    *****    JENNIFER LAWRENCE MAGYARORSZÁG JENNIFER LAWRENCE MAGYARORSZÁG JENNIFER LAWRENCE MAGYARORSZÁG JENNIFER LAWRENCE    *****    Minimálbér, garantált bérminimum és szakmai minimálbér 2018 évben - 4 és 6 órás részmunkaidõs foglalkoztatás bére!    *****    Minimálbér, garantált bérminimum és szakmai minimálbér 2018 évben - 4 és 6 órás részmunkaidõs foglalkoztatás bére!    *****    WISE-VOGUE | MERT A DIVATBAN IS LEHETSZ BÖLCS! - DIVATBLOG TERMÉKTESZTEKKEL, TIPPEKKEL, ÖTLETEKKEL A MINDENNAPOKRA