Michael Schumacher Forma-1-es pályafutása alatt az egyszerű autóversenyzőből a világ legjobban kereső, s az egyik legbefolyásosabb embere lett. Rekordjai már rég túlmutatnak életének határain, amit elért pályafutása alatt felülmúlhatatlannak tűnik. Több világbajnokságot, futamot nyert, mint bárki más a Forma-1 1950 óta íródó történetében, ő gyűjtötte a legtöbb vb pontot, a legtöbb dobogós helyezést, a legtöbb polet, a legtöbb leggyorsabb kört futotta, s valószínűleg ő az egyetlen autóversenyző, akinek nevét a világ minden táján ismerik. A 2012-es mezőnyben rajta kívül 5 világbajnok van, akiknek 710 futamon együttvéve van annyi vb címe és győzelme, mint Michaelnek 250 futam után, s mégis idegenkedik attól, hogy legendának tartsák…

 



# itt kérj cserét 90%, hogy kikerülsz
# a nem kulturált hozzászólásokat törlöm
# nem az számít kinek szurkolsz, csak az hogyan teszed!


   

   

   

 

 

Kehm: Schumacher nem a rekordok miatt versenyez

2011.08.29. 11:48, motorsportal.hu

Michael Schumacher menedzsere és sajtószóvivője, Sabine Kehm a Speedweek című hetilapnak adott interjúban a kezdetekről, a szép és a nehéz pillanatokról is mesélt a 20 éves évforduló alkalmából.

Emlékszik még arra, hogy hogyan kezdődött az együttműködés?
Sabine Kehm
: "Természetesen. Minden a 2000-es év első felében kezdődött. Akkoriban újságíróként dolgoztam és nagyon kíváncsi voltam arra, hogy mi zajlik a kulisszák mögött. Eleinte nem tudtam, hogy mit feleljek, amikor Michael megkérdezte, hogy csatlakoznék-e hozzá. Szerettem a munkámat, de kíváncsi is voltam. Meg akartam tudni, hogy mi történik a reflektorfények mögött, hogy ki is ez a világsztár, valamint, hogy mitől lesz valaki ilyen nagy bajnok. Ezt meg akartam tapasztalni. Mivel eredetileg két-három évről volt szó, igent mondtam."

Mennyit változott Schumacher az évek során?
Sabine Kehm
: "Michael felnőtt, egyre értettebb és felelősségteljesebb lett. Nagyon tisztelem őt. A népszerűség ellenére is sikerült megóvnia a családját, ami hatalmas teljesítmény az élcsportolók világában."

Melyik Schumacher-érát kedveli a legjobban? A Benetton-, a Ferrari- vagy a Mercedes korszakot?
Sabine Kehm
: "A Benettonnal semmit sem tudok összehasonlítani, ugyanis akkor még nem Michael csapatában dolgoztam, csak külső szemlélő voltam. A Mercedes éra másfél éve tart, így számomra a Ferrarinál töltött tíz év a legmeghatározóbb."

Melyek a legszebb emlékei a Michael oldalán töltött időszakból?
Sabine Kehm
: "Voltak sportbeli csúcspontok is, például a 2000-es szuzukai győzelem. Amikor visszatértem a bokszba, idős szerelőket láttam sírni. Úgy sírtak, mint a kisgyerekek. Felejthetetlen emlékeim vannak Michael visszavonulása kapcsán is. A szezonzáró után a Ferrari „Finale Mondiale” rendezvénye nagyon különleges volt. Amikor a Ferrari bezárta a garázskaput, mindenki sírt. Voltak más szép pillanatok is, például amikor Tokióból Szuzukába repültünk a Marlboro jóvoltából. Hihetetlen pillanat volt, amikor megpillantottuk a Fuji hegyet a horizonton."

Voltak rossz emlékei is?
Sabine Kehm
: "Ezeket az ember automatikusan elfelejti. A Formula-1 valójában szórakozás és nem politika, ami megváltoztatja az emberek éltét."

Michael 91 győzelmet szerzett a Formula-1-ben, míg a csapattársa, Nico Rosberg Malajziában teljesítette a 91. futamát és még egyszer sem nyert. Mit gondol Ön erről?
Sabine Kehm
: "A számok mágikusak és olykor szomorúak is. Vegyünk példának két másik bajnokot: Ayrton Senna 41, Alain Prost 51 győzelmet szerzett. Michael egy győzelemmel szerzett kevesebbet, mint ők ketten együtt. Michael büszke arra, amit elért, de nem a rekordok miatt versenyez. Ha egy újabb győzelmet szerezne azt mondaná: wow, egy nagyszerű. De őt nem ez, hanem a küzdőszelleme hajtja. A versenyt fontosabbnak tartja, mint az eredményeket. Egy küzdelem árán megszerzett harmadik vagy negyedik helynek jobban örül, mint egy könnyed győzelemnek. Harcolni akar és jobb akar lenni a vetélytársaknál."

A nyilvánosság véleménye is megváltozott Schumacherről az évek során?
Sabine Kehm
: "Egyértelműen. Azt hiszem, hogy az emberek alábecsülték, hogy milyen nagy nyomás is nehezedett rá a Ferrarinál. Michael vállán mindig nagy teher volt. Fárasztó körülmények mellett harcolt a bajnoki címért. Michael nagyon erős, így nem lehet észrevenni, hogy mikor
vannak gyengébb pillanatai. A Ferraris korszak különösen nehéz volt. A három évig tartó szünet alatt azonban feltöltődött, így új tapasztalatokkal és megújult energiákkal elég ereje van a harcra."

Hogyan jött a visszatérés?
Sabine Kehm
: "Michael 2009 novemberében felhívott. Ahogy hallgattam őt, már tudtam. Azt mondta, hogy Ross (Brawn) felhívta, és megkérdezte tőlem, hogy mit tegyen. Azt mondtam neki, hogy nem fogom egy olyan kérdésen törni a fejem, amelyben ő már döntött."

Több vagy kevesebb munkája van azóta, hogy a Mercedesnél van?
Sabine Kehm
: "Sokkal többet dolgozom, mert egy új rendszert építettünk ki. Most mindenért én vagyok a felelős, még akkor is, ha vannak alkalmazottak az irodában."

Gondolt már arra, hogy valami mást csinálna?
Sabine Kehm
: "Természetesen. Szívesen visszatérnék az újságíráshoz. Talán valami mást csinálnék, mint korábban, egy magazint például. Nagyon szerettem a korábbi munkámat, és azt is, hogy sokkal több időm volt magamra. Szerettem olvasni, gondolkozni, emlékezni és írni. Nagyon jó munkám volt. Könnyű lenne a visszatérés, de nem bántam meg, hogy vállalkoztam erre a feladatra."

Önnek is voltak kételyei?
Sabine Kehm
: "Természetesen, és nemcsak egyszer. Volt, hogy fel akartam mondani. Néhány év nagy kihívás volt. A versenyek és a tesztek váltották egymást, ami fizikailag is fárasztó volt. Michael mindig azt mondta, hogy most nem mehetsz el. Meggyőzött, hogy lazábban kell kezelni a dolgokat. Kitaláltuk, hogy hogyan lehet jobban csinálni. Akkoriban még Németországban éltem, majd Svájcba költöztem, hogy jobban be tudjuk osztani az időt. Megegyeztünk abban is, hogy a tesztek, a versenyek és a PR-rendezvények után legkésőbb az aznapi utolsó géppel hazamegyek. A futamokra is csak szerdán utaztam el. Ezek fontosak voltak ahhoz, hogy rendben legyen a magánéletem."

Apropó magánélet. Önnek is van családja?
Sabine Kehm
: "Nem szívesen beszélek önmagamról. Különleges életet élek, és csodás tapasztalatokra tettem szert a munkám során. De egy teljesen átlagember vagyok, szokásos háttérrel, normál iskolai végzettséggel. Nagyon sok dolgot éltük át együtt Michaellel. Ezeket soha nem fogom elfelejteni."

Schumacher: Nem vagyok legenda, csak egy szerencsés fickó

2011.08.29. 11:44, motorsportal.hu

A Formula-1 legsikeresebb versenyzője, Michael Schumacher 20 évvel ezelőtt, a Belga Nagydíjon bukkant fel a Formula-1-ben, ahol azóta számos rekordot döntött. A hétszeres bajnok 2006-ban visszavonult, de három év szünet után úgy döntött, hogy visszatér, és a Mercedes csapatával egy új fejezetet nyit a karrierében. Noha a nagy sikerek eddig elmaradnak, a szakértők szerint Schumacher mindig a Schumacher marad.

A neves jubileum apropójából a Speedweek című hetilap a korábban felállított téziseket vetette össze a mai tényekkel.

2006-ban sokan úgy vélték, hogy Schumacher minden elvárásnak megfelelt és újra definiálta a vasárnapi televíziós nézettségi adatokat Európában. Öt év elteltével Schumacher még mindig számos nézőt ültet a képernyők elé, akik joggal kérdezhetik, hogy mit akar egy sikeres versenyző a középmezőnyben. A szaklap szerint néhányan biztosan örülnek, ha szenvedni látják Schumachert, ugyanakkor a többség a nagy győztes visszatérésére vár. A rajongók körében a mezőny rangidős versenyzője még mindig népszerűbb, mint fiatalabb honfitársai, a jelenlegi eredményektől függetlenül.

Korábban az a hír járta, hogy Schumacher remekül tud alkalmazkodni a körülményekhez és gyorsan reagál a változtatásokra. Mivel az elmúlt években már tilos az évad közbeni teszt a Formula-1-ben, a 91-szeres futamgyőztes nehezebb helyzetben van, ugyanis így nincs lehetősége arra, hogy maximálisan kiaknázza az autóban rejlő lehetőségeket. A szakértők azonban abban egyetértenek, hogy a vezetéssel semmi problémája nincs, amit a remek rajtokkal és az előzési manővereivel bizonyít.

A 2006-os visszavonulás előtt sokaknak egyértelmű volt, hogy Schumacher belefáradt a Formula-1-be, pontosabban a nagy felhajtásba. A három évig tartó szünet alatt azonban a német pilóta feltöltődött és már semmi jele sincs a fáradtságnak, függetlenül attól, hogy az autó messze elmarad egy hétszeres bajnok elvárásaitól. A mezőny rangidős versenyzője továbbra is hisz abban, hogy a Mercedesszel is feljuthat a csúcsra, ahogy egykoron tette a Benettonnal és a Ferrarival. Schumacher soha nem volt könnyű ellenfél, ugyanis nem szívesen adja meg magát.

A hazájában azt várták a német pilótától, hogy győzzön le mindenkit, de maradjon mindig kedves fickó. Míg a pályafutása első szakaszában Schumacher mások elvárásainak próbált megfelelni, manapság elsősorban önmagának akar eleget tenni, így csak magának tartozik elszámolással.

Néhány éve még az a hír járta, hogy Schumacher nem szeret hibázni, és nem szívesen ismeri be, ha valamit elrontott. Az új érában Schumacher nyíltan vállalja a hibáit, a nyilvánosság előtt is.

2006-ban Schumacher a következőképpen fogalmazott a sportról: „Számomra ez nem bátorság vagy erőpróba. A Formula-1 arról szól, hogy próbára tegyük a saját tudásunkat és megtudjuk, hogy hol van a határ.” Ezen a téren semmi sem változott az évek során és a hétszeres bajnok továbbra is kihívásként tekint a sportra.

Schumachert soha nem érdekelte a statisztika, ami a jelenlegi helyzetet is megkönnyíti. A német pilóta az aktuális helyzet kapcsán a következőképpen fogalmazott: „Nem vagyok legenda, csak egy szerencsés fickó, aki jó abban, amiben örömét leli.”

Schumachert régebben bosszantotta, hogy azt állították, nem mutatja ki az érzelmeit, amikor pedig megtette, kritizálták érte. A Schumacher-mítosz azonban éppen az ellentmondásokkal lesz teljes. Ez már húsz évvel ezelőtt is így volt, azon a bizonyos Belga Nagydíjon.

A Ferrari meglepte Schumachert

2011.08.29. 11:42, motorsportal.hu

A legfőbb attrakció este 6 óra tájban következett, ekkor ünnepelte ugyanis a Mercedes GP Schumi Forma-1-es bemutatkozásának 20. évfordulóját. Bár a pályán katasztrofális napja volt a németnek, a bulin elégedett lehetett: a paddock színe-java összesereglett a tavaly visszatért klasszis köszöntésére. Norbert Haug elcsukló hangon, már-már sírva, Ross Brawn viszont viccelődve köszöntötte a hétszeres világbajnokot, aki különleges ajándékokat kapott: a Mercedestől egy, az egykori C-csoportos versenygépéről készült extranagy festményt kapott, míg a Ferrari-delegációja, Alonso, Massa és Stefano Domenicali csapatfőnök az F2004-es modell motorborításának egyik felét hozta: ez volt az utolsó versenygép, amelynek volánja mögött Schumi vb-t nyert.

Aligha lehet kétséges, hogy a legtalálóbb meglepetéssel Eddie Jordan rukkolt elő: az ír - aki két évtizede Spában megnyitotta Forma-1 kapuit a német előtt – azt a kuplungot ajándékozta a 42 esztendős sofőrnek, amelyet a debütáló futama rajtjánál leégetett, amikor a 7. helyről nekirugaszkodott a távnak. A nagy mókamester köszöntőjét természetesen jókora taps és nevetés fogadta.

Az esemény tetőpontjaként Schumi kocsmárosnak állt: saját kezűleg vert csapra egy hordónyi kölni sörkülönlegességet, amelyből saját maga csapolt a versenyző-kollégáknak, akik nem is tétováztak a fogyasztással.

Schumacher: Nézzük a jó oldalát: több garnitúrát is megspóroltam a futamra

2011.08.29. 11:39, motorsportal.hu

Michael Schumacher Formula—1-es karriere épp 20 éve, épp ugyanezen a pályán indult el, ám egyelőre az égiek nem túl kegyesek a jubiláló versenyzőhöz. A hétszeres világbajnok egyetlen kört sem tudott megtenni az időmérő edzésen, mert a jobb hátsó kereke egyszerűen lerepült az autójáról, ami pedig ennek következtében a falnak csapódott.

Schumacher viccesen, sőt egy érdekes tény kapcsán pozitívan értékeli a szombati eseményeket:

„Természetesen nem ilyen befejezésre számítottam a kvalifikációt illetően, de nehéz vezetni három keréken, habár van már tapasztalatom itt ezzel kapcsolatban” – kezdte mondanivalóját kissé viccesen visszautalva az 1998-as balesetére, amikor David Coulthard veszélyesen lelassított Schumacher előtt, aki pedig a rossz látási viszonyoknak köszönhetően nem tudta kikerülni a lekörözendő skótot.

„Komolyra fordítva a szót, ennek nem lett volna szabad megtörténnie, de a Formula—1 már csak ilyen. A legmagasabb szinten dolgozunk, azonban ennek ellenére is becsúszhatnak hibák.”

„Először nem tudtam, hogy miért csúsztam meg, ezért is kértem bocsánatot a csapatomtól a rádióban. Csak utólag láttam, hogy a kerék hiányzik az autóról, és csak akkor értettem meg, hogy miért szitált be az autóm.”

„Mindennek azonban van egy jó oldala is. Több friss gumim is maradt a futamra, szóval csak egy irányba mehetünk holnap: előre!”

Így készült Schumacher jubileumi sisakja

2011.08.29. 11:35, F1live

Michael Schumacher nem csak különleges sapkával ünnepel ezen a hétvégén: a hétszeres világbajnok számára egy 21 karátos aranybevonattal ellátott sisakot is készített a Schuberth.

 

 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?