Michael napja a német futam előtti szerdán2012.08.14. 12:32, mscfan
A Bild riportere a tegnapi nap követte Schumachert, nem volt egyszerű dolga...
A Forma-1, ami több, mint vezetés körbe-körbe…
Hockenheimi futam előtt keményen dolgozik a Mercedes két pilótája Michael Schumacher és Nico Rosberg, de nem a pályán, hanem a határidőkkel.
Tegnap 10:42-kor egy helikopter landolt Rastattban, benne Schumacher és Rosberg. Michael reggel Svájcból indult magánrepülőjével, majd később találkozott Nicóval.
11:05 Ideje aláírni a vendégkönyvet és az ajándéktárgyakat
11:20 Látogatás a Mercedes B osztályú gyárába
12:05 Ebéd a gyári étteremben
14:00 Irány helikopterrel Affalterbach, ahol motort fognak „építeni”
15:20 Beszélgetés a képkezelőkkel, Schumi rövid interjúkat ad, egy emelettel feljebb
16:15 Irány Stuttgart a helikopterrel. Immár Nico Hülkenberg és Timo Glock is csatlakozik, de még mindig Schumi van a középpontban
18:15 Rosberg megy Hockenheimbe, számára véget ért a mai nap. Schumacher Frankfurt felé veszi az irányt, vár még rá egy jótékonysági futballmérkőzés.
21:40 Vége a mérkőzésnek és a napunknak is Schumacher mellett, aki félóra múlva indul még vissza Hockenheimbe, mert holnap minden kezdődik előröl….
Brawn: Nem Michael hibája, hogy mindig alatta áll meg az autó2012.08.14. 12:27, f1live
Ross Brawn nem hisz a szerencsében – ha a motorsportról van szó -, és elmondta, hogy Michael Schumacher idei pechszériájának oka van.
Úgy tűnik, mintha 2012-re Michael Schumacher „elhasználta volna” az összes szerencséjét…
„Nos, vitatkozhat arról, hogy mi is a szerencse. Nagyon szerencsétlenek voltak ezek Michael számára – azok a problémák, melyekkel rendelkezett -, de mindnek volt oka. Oka volt annak, hogy miért bukkantak fel, aminek semmi köze sem volt Michaelhez. Ezek egyszerűen az ő autóján bukkantak fel, és nem látom kategorikusan az okát annak, hogy miért az ő autóján léptek fel; de így történt. Szóval tény, hogy valami rosszul sikerült – és ha valami rosszul sikerült, akkor az én felelősségem, és egyben a csapaté is, hogy ez ne történjen meg még egyszer. Talán tényleg nagyon sok éven keresztül volt szerencséje, és idén olykor szerencsétlen volt, de inkább nem hiszek a szerencsében – a motorversenyzés területén nem.”
És vajon hogy áll Schumacher 2013-as szerződése?
„Szerintem ez minden érintett számára nagyon fontos döntés. Nem fogjuk elkapkodni ezt, és amikor megfelelő lesz az idő, be fogjuk jelenteni, hogy mire készülünk. Nem akarom növelni a spekulációt azzal, hogy elmondom, hol állunk.”
Villeneuve reméli, hogy Schumacher marad2012.08.14. 12:21, f1live
1997 Formula-1 világbajnoka bízik abban, hogy Michael Schumacher, a korábbi versenytárs a Formula-1-ben marad.
A hétszeres világbajnok még mindig nem írta alá az új szerződését.
Michael Schumacher először 2006-ban döntött úgy, hogy elhagyja a királykategóriát. A Ferrari legendás versenyzője 2009-ben megpróbálkozott a visszatéréssel, de a korábbi motoros nyaksérülése ezt nem tette lehetővé, így nem ő, hanem Luca Badoer, majd Giancarlo Fisichella ült be a súlyosan megsérült Felipe Massa helyére.
Schumi 2010-ben, teljesen egészségesen visszatért, és azóta a Mercedes AMG Petronas színeiben versenyez. Michael a visszatérése óta most a legerősebb, de a szerencse elkerüli őt.
A németek kedvence az első 11 verseny után csak a 12. helyen áll az összetettben, mely nagyrészt annak tudható be, hogy 5 alkalommal is az autó hibája miatt kénytelen volt idő előtt leállni.
Michael szerződése az idény végén lejár, amit még mindig nem hosszabbított meg a Mercedesszel. A német gyártó azt szeretné, hogy Schumacher velük maradjon, de a német egyelőre hezitál.
„Azt szeretném, hogy maradjon.” – Jacques Villeneuve, 1997 Formula-1 világbajnoka az F1 Racing lapnak.
„Michael már bizonyította, hogy megérdemel egy helyet az F1-ben. Az idei eredményei nem mindig felelnek meg a sebességének.” – tette hozzá Jacques, aki szerint Schumacher tapasztalata sokat érhet a gumikezelés miatt.
Belgiumban még nem jelentik be Schumacher hosszabbítását2012.08.14. 12:18, f1live
A Mercedes AMG Petronas nem hisz abban, hogy Michael Schumacher a nyári szünetben meghosszabbítja a szerződését a Formula-1-ben.
Norbert Haug, a Mercedes-Benz Motorsport alelnöke egy hosszabb időszakra számít.
Természetesen állandó téma a sajtóban Michael Schumacher esetleges hosszabbítása a Mercedesszel.
A hétszeres bajnok, aki 2010-ben tért vissza az F1-be, rendre azt kommunikálja kifelé, hogy még mindig nem döntött a jövőjéről, de persze tisztában van azzal, hogy a kontraktusa nem érvényes 2013-ra.
A Mercedes mindenképpen azt kezdeményezi, hogy Michael szerződést hosszabbítson. A német idén rendkívül peches, és legutóbb a Magyar Nagydíjon is az autójával kapcsolatos probléma miatt volt kénytelen feladni a versenyt.
A 43 éves legenda szerint októberig nem valószínű, hogy döntés fog születni a helyzetét illetően, de a háttérben arról pletykálnak, hogy a nyári szünet után Belgiumban jelenthetik be a pilóta új szerződését.
„Nem hiszek ebben.” – nyilatkozta Norbert Haug, a Mercedes-Benz Motorsport alelnöke a német SID hírügynökségnek. „Ez egy kicsivel tovább fog tartani.” – tette hozzá a Mercedes szakembere.
Schumacher többek között azért is várhat a döntéssel, mivel a Mercedes még mindig nem írta alá a jövőt jelentő Concorde Egyezményt, és a csapat továbbra sem teljesít jól.
Mercedes: Schumachernek minden összejött2012.08.14. 12:16, f1live
A Mercedes AMG Petronas nem lehet elégedett, hiszen csak egy világbajnoki pontot szerzett a magyar versenyen.
Ross Brawn csapatfőnök és Norbert Haug, a Mercedes-Benz Motorsport alelnöke sem elégedett ezzel.
Ross Brawn: „Ez egy újabb olyan hétvége volt, mely segített rájönni azt illetően, hogy melyek a problémás területek, ahol még fejlődnünk kell. Nem vagyunk elégedettek, de pozitív, hogy sikerült pontot szereznünk ezen a forró és hosszú versenyen.”
„Michael (Schumacher) versenye sokkal nehezebb volt. Már a rajtnál tudtuk, hogy valami nem stimmel az autójával. Ezt követően egy bokszutca áthajtásos büntetést kapott, majd jött a defekt. Gyakorlatilag minden összejött számára. A kapcsolat megszakadt köztünk és az autója között, így esélyünk sem volt arra, hogy a telemetria alapján tájékozódni tudjuk a gép állapotáról, ezért úgy döntöttünk, hogy leállunk.”
Norbert Haug: „Nem számítottunk arra, hogy egy ilyen nehéz versenyben lesz részünk itt Magyarországon. Az időmérő edzésen is problémáink voltak, melyek vasárnap tetőztek csak igazán. Michael esetében nem tehettünk mást, minthogy leállunk.”
|