Michael: A motorozás állatira szórakoztató2012.05.21. 14:52, F1csatorna
A F1 hétszeres világbajnoka kilátogatott a hétvégi MotoGP futamra.
Michael Schumacher is tiszteletét tette a Francia nagydíjon, többek közt azért, hogy szurkoljon honfitársának, az újonc Stefan Bradl- nek.
"Természetesen nagyon szorítok neki. Már a 125 köbcentis időktől figyelemmel követem a pályafutását, amikor még én is aktív motorversenyző voltam. " - mondta el Schumacher, aki szerint egy jó motorversenyző 4 keréken is képes gyors lenni, fordítva azonban ez már nehézkesebb.
Schumacher egyébként maga is szenvedélyes motoros. Elmondta, hogy szívesen nyeregbe pattanna újból, ha nem is versenykörülmények között, de egy privát teszten bármikor.
"Összehasonlítva a négykerék-sporttal, ez egy egészen más élmény. Motorozás közben sokkal több mindennek vagy kitéve, mivel teljesen szabadon ülsz a gépen, a térded pedig a földet súrolja. Minden ütést megérzel. Ez valamilyen szinten az autóversenyzésre is igaz, de nem összehasonlítható a kettő. Ez egy olyan terület, ahol még nincsenek igazán tapasztalataim, és pont az újdonság ereje az, ami miatt állati szórakoztatónak találom."
Schumacher arra a kérdésre, mit gondol Casey Stoner visszavonulásáról, azt válaszolta, megérti és tiszteletben tartja Stoner döntését, de lehetségesnek tartja, hogy a fiatal ausztrál hosszabb vagy rövidebb szünet után ismét visszatér majd a versenyzéshez.
És ha már ott járt, találkozott a motorversenyzés királykategóriájának 9-szeres bajnokával, mondhatni a MotoGP Schumacherével is, akivel hasonló cipőben jár a németek hétszeres bajnoka. Arra a kérdésre, hogy lát-e bármilyen hasonlóságot Rossi és a saját helyzete közt azt válaszolta : "Talán van némi. Ha Rossi 1-2 évig marad még, az azt jelenti, hogy motivált, és szereti amit csinál" -Ezzel Schumi valószínűleg saját magára is utalt.
A Marussia is megbízhatóbb Schumacher Mercedesénél2012.05.19. 18:30, mscfan
Michael Schumacher borzasztó szezonkezdete, megnehezítheti a hétszeres világbajnok dolgát. Schumacher gyakorlatilag 3 teljes versenytávval kevesebbet ment, mint csapattársa, vagy a mezőny nagy része.
2012-ben 5 futam után 22 versenyző mondhatja el magáról, hogy valamennyi futamon rajthoz állt, ez csak a két HRT pilótának nem sikerült.
A 22 pilóta közül idén 5-en (Vettel, Alonso, Hamilton, Raikkönen, Rosberg) mondhatják el magukról, hogy minden egyes körben a pályán voltak, ez szám szerint 293 kört jelent.
16 olyan pilóta van a mezőnyben, aki legalább a szezon 90 %-át teljesítette.
Schumacher a 22. helyen áll ezen a listán 149 megtett körrel, ez 51%-os mérleget jelent, csapattársánál 144 körrel tett meg idén kevesebbet, de a 21. helyen álló Lotusos Romain Grosjeannak is van 35 kör előnye.
Ilyen kevés versenytapasztalattal nehéz lesz a felzárkózás.
A számok nem hazudnak2012.05.19. 09:26, mscfan
Nico Rosberg öt futam után mindössze 20 ponttal van lemaradva az éllovas Sebastian Vettel előtt, még csapattársa 2 ponttal csak a három kiscsapat hat pilótáját előzi meg az összetettben. Ám valóban ez lenne a reális kép az idei szezonról? Elemmezük inkább a két Mercedes pilóta köridejeit.
Ausztráliában csupán 10 kör áll rendelkezésünkre az összehasonlításra, Schumacher korai technikai hibájáig. Ez idő alatt a gyorskörök megoszlása 5-5, a gyorsabbat Schumacher futotta.
Maljziában a rajt utáni 55 kör áll a középpontban, amiben Nico 21 körben volt gyorsabb csapattársánál, még Michael 34-szer, kettőjük közül a gyorsabb kört is Schumacher futotta.
Kínában beigazolódott, hogy valóban Rosberg kedvenc pályája, az időmérőn és a futamon is a leggyorsabb volt Michaellel együtt töltött 10 kör alatt is valamennyiszer gyorsabb volt.
Bahreinben Schumachernek a mezőny végéről kellett rajtolnia, így szinte folyamatosan forgalomban autózott, még márka társa nagy részben szabad pályán autózott, így is csak 6 körben tudott gyorsabb lenni világbajnok csapattársánál. A Rosberg leggyorsabb köre mindössze 0.048-al volt jobb Michael legjobb körénél. (31-25 Rosberg javára)
Spanyolországban szintén nem volt sok idő az összehasonlításra csupán 11 kört töltöttek együtt a pályán, amiben 6 alkalommal Schumacher volt a gyorsabb és a gyorsabb kört is ő futotta kettőjük közül.
Összességében tisztán látszik, nem Schumacher felejtett el vezetni, 5 futamból 3-szor ő volt a gyorsabb csapattársánál versenyen, illetve olyan időmérön, amikor Nico és Michael is ment mért kört a Q3-ban, csak 1-szer volt gyorsabb a fiatalabb német.
5 helyes rajt büntetés? Majd akkor keményebben nyomom2012.05.18. 14:15, f1live
„Monaco egy egyedülálló saját karakterrel rendelkező versenypálya. Ez a pálya komoly kihívást jelent a versenyzőknek, és minden évben szívesen látogatunk el erre a helyszínre, ami valóban különleges. Monacóban a biztonság mindig is kérdést jelentett, de ez egy ilyen helyszín, és tudjuk, hogy mik a veszélyei.”
„Nagyon élvezem a versenyzést Monacóban, és várom, hogy újra ott legyek. Nagyon bízom abban, hogy jó eredményt érünk majd el ezen a hétvégén. Számomra különösen nehéz lesz, mivel a büntetésem miatt 5 hellyel hátrébb fogok helyet foglalni a rajtrácson, de még keményebben fogok küzdeni emiatt.” -Michael Schumacher
Vettel: Versenybaleset volt, felesleges a büntetés2012.05.16. 13:34, f1live
Sebastian Vettel szerint egy egyszerű versenybalesetről van szó, melyben Bruno Senna és a hétszeres bajnok egyaránt vétkes volt.
„Az embernek nincs sok ideje az ilyen szituációkban. Tudjuk, hogy az egyenesekben talán nem tudjuk elérni az egészen nagy végsebesség-különbséget (az előzéshez).”
„Úgy gondolom, hogy az ilyen eseteket egyszerűen a versenybaleset kategóriába kell sorolni”- véli Vettel.
„Az ilyen dolgok megtörténnek sajnos.”
„Természetesen az ember most mondhatja azt, hogy az egyik rámászott a másikra. De egyben azt is lehet mondani, hogy ebben mindketten benne voltak.”
|